FANDOM

Rayman Raving Rabbids – anulowana czwarta gra z serii po Rayman 3: Hoodlum Havoc. Tytuł miał być tworzony przez firmę Ubisoft, z czego prace nad Raymanem 4 przez niewielkie studio Phoenix Interactive Entertainment zostały odwołane. Pierwszy raz Ubisoft zapowiedział grę w dniu 3 maja 2006 roku. Gra miała pierwotnie być exclusivem na Wii, ale pomyślano też o wydaniu na inne platformy.

Fabuła gry miała być uproszczona, stereotypowa i niedorzeczna, parodiować opowiadanie historii, które są standardem w grach platformowych. Celem nie była skomplikowana fabuła, ale odpowiednie ramy dla rozwoju postaci i sytuacji. Ancel mówiąc na temat gry: To komedia, jak np. Marsjanie atakują! lub niektóre filmy Monty Pythona. Chciałem, aby gra miała zabrzmienie absurdalne i śmieszne.

Fabuła

W czasie pierwotnego czwartego Raymana, lub może wcześniej, Rozdroży Marzeń była zamieszkana przez niewinnych i przyjaznych królików. Z powodu ich przyjaznego nastawienia, króliki były odrzucane i zastraszane przez inne stworzenia. Gdy odizolowali się od świata, ostatecznie stali się złymi, szalonymi i pełen nienawiści istotami. Gra rozpoczyna się w momencie, gdy po dziesięcioleciach lub stuleciach spisek i intryg, Kórliki postanowiły znowu ujrzeć światło dzienne i zaczęły wyrastać z ziemi w dużych ilościach, uzbrojonych w gigantyczne maszyny wojenne oraz w latające spodki, które mają za zadanie rozpocząć inwazję w Rozdroży, by zemścić się za to, że były źle traktowane. Jedyną osobą, która może pokonać Kórlików i położyć kres ich inwazji był Rayman, bohater, który uratował Rozdroża i przyjaciół nie jeden raz. Postacie znane z poprzednich gier o Raymanie pojawiają się w tej części i znalazły się w nowej, niebezpiecznej sytuacji, których Kórliki zamierzają wykorzystać przyjaciół Raymana do ich "dziwnych celów".

Podczas gry Rayman spotyka i zakochuje się w żeńskim odpowiedniku z własnego gatunku. W celu pokonania Kórlików, Rayman był zmuszony połączyć siły z Andre, nikczemnego Czarnego Luma, który zorganizował mroklumową inwazję w trzeciej części. Inne postacie z Raymana 3 również się pojawiają. Wczesne zwiastuny pokazują Małaków uciekających przed wojskiem Kórlików. Przywódca nikczemnych Kórlików był otyły i dekadencki, zwącym się Cesarzem Kórlików. Porywa i więzi dziecko Globoxa, dziewczynę Raymana oraz (prawdopodobnie) dziewczynę Andre. Andre jednak pozostawia Raymana, by protagonista uratował ich wszystkich.

RRR-Warthog

Rayman na guźcu.

Rozgrywka

Gra miała być platformówką w 3D, podobne jak Rayman 2: The Great Escape i Rayman 3: Hoodlum Havoc. Dominowanym elementem był otwarty świat, który gracz mógł zwiedzać i wchodzić z jednego obszaru do drugiego, tak jak w innej grze tego samego twórcy odpowiedzialny za tą serię - Beyond Good & Evil. Rayman musiałby walczyć z Kórlikami, podobnie jak w walce opartej w Rayman Origins, w której ogromna ilość przeciwników na ekranie mogła znajdować się w dowolnym czasie.

W celu uzupełnienia pewnych elementów rozgrywki, Rayman mógł zahipnotyzować Kórlików tańcząc, przejmując kontrolę nad nimi i manipulowanie nimi w dostępnych obszarach gry. Gracz by musiał wybrać dowolny utwór muzyczny i tańczyć w rytmie utworu. Protagonista mógł nosić kilka różnych strojów (nawet tych, które występują w finalnej wersji), każdy oparty na innym stylu muzycznym. Jednak taniec miał być mniej więcej jak mini-gry, i nie miały kluczową rolę w rozgrywce.

Inną ważną cechą była zdolność oswajania mrocznych stworzeń, by ich ujeżdżać, mianowicie: gigantyczne pająki, rekiny, ptaki i guźce. Każde stworzenie, miało własne zdolności, pająki mogły wspinać się po ścianach i sufitach, rekiny mogły pływać, ptaki mogły latać, itd. Istoty te pomogłyby Raymanowi pokonać Kórlików i ich maszyny.

Rozwój

RaymanPrison

Szkic pokazujący Raymana w celi, który przechodzi w ewolucję.

Niewielka grupa deweloperów Ubisoft Montpellier rozpoczęła pracę nad Raymanem 4, podczas gdy adaptacja filmu Peter Jacksona: King Kong była w fazie produkcji. W tym czasie deweloperzy nie mieli pomysłów na charakterystycznych wrogów, by użyć ich do gry. Kiedy magazyn Nintendo Power wyraził zainteresowanie obejmujące nową grą o Raymanie, Michel Ancel szybko nakreślił koncepcję nowego wroga, podczas jazdy pociągiem z Montpellier do Paryża. Gra była rozwijana dla PlayStation 2, dopóki deweloper otrzymał nową konsolę firmy Nintendo, Wii. Dla tej konsoli, deweloperzy zaczęli eksperymentować z wieloma elementami rozgrywki, w czego rezultacie elementy akcji i platformówki w grze zostały ostatecznie usunięte i zastąpione zestawem mini-gier. Finalnie Rayman Raving Rabbids był nie do poznania w porównaniu do pierwotnego Raymana 4. To wzbudziło kontrowersje wśród fanów serii, zarzucono firmę Ubisoft o kłamstwo i o podawania fałszywych informacji. Finalna gra spowodowała duży spadek w popularności Raymana, lecz po kilku latach zainteresowanie graczy znów rosło gdy na rynku ogłoszono Rayman Origins.

Szkice koncepcyjne

Cesarz Kórlików był anonimową postacią, która miałaby ważną rolę w pierwotnym Rayman Raving Rabbids. Był ogromny, ślamazarny i cierpiał na otyłość, który prawdopodobnie jest nawiązaniem do Jabba z Gwiezdnych Wojen. Prawdopodobnie miał śledzić ruchy Raymana jak pokonuje swoich podopiecznych, jak pokazano w jakiejś koncepcji. Dziewczyna Raymana też była nieznaną postacią, która też miała mieć rolę w tym prototypie. Miała być kobietą, pochodzącym z gatunku z rasy Raymana. Była przez Nintendo Power postrzegana w kilku koncepcjach podanych w artykule O to nadchodzący Rayman Raving Rabbids. Według Michela Ancela, "Rayman będzie musiał uratować świat, swoją dziewczynę i dziewczynę swojego starego wroga, jak i również jego samego starego wroga!". Koncepcje sztuki pokazują, że dziewczyna Raymana i dziecko Globoxa są poddanymi sługami Cesarza Korlików. Potwierdzono również, że "stary wróg", z którym Rayman będzie musiał połączyć siły był André, co prawdopodobnie oznacza, że też główny bohater będzie musiał uratować jego dziewczynę.

Informacje prasowe

RaygirlEmperorRabbid

Szkic koncepcyjny z Cesarzem Kórlików i jego poddani, dziewczyna Raymana i dziecko Globoxa.

Ubisoft mówi o oficjalnym wydaniu gry w 2006 roku, jak i o jej zainteresowaniu:

Rayman Raving Rabbids oznacza powrót Raymana, w jego najzabawniejszej przygodzie w historii. Gdy jego świat jest zagrożony przez niszczycielską inwazję oszalałych królików, Rayman musi stawić czoła przed tymi futrzanymi wrogami i pokrzyżować ich niegodziwe plany. Korzystanie szereg fantastycznych nowych umiejętności, a przy pomocy magicznych stworzeń, Rayman będzie musiał wykorzystać wszystkie swoje najlepsze zdolności, aby ocalić swój świat z tych szalonych królików i ich wybrykami z zającej świadomości. "To prawdziwa przyjemność dla mnie, aby być z powrotem przy pracy nad zupełnie nowym Raymanem", powiedział Michel Ancel. "Na razie będzie to moja ostatnia gra, a zespół Montpellier zasiadł i zaczęliśmy mówić trochę o zabawie z Raymanem i jego wszechświecie. Wprowadziliśmy jednak trochę problem, ponieważ nasza gra została zaatakowana przez tysięcy szalonych i błędnych zająców, które najwyraźniej przygotowywali ten atak od pierwszej gry z Raymanem. Jesteśmy teraz wysyłani przez SOS dla wszystkich zmotywowanych graczy, aby pomóc nam pozbyć się ich jak najszybciej! Oto lista cech, które znajdziesz w nowej grze!

  • Zwalczanie Ultra-szalonych królików – przejmij kontrolę nad Raymanem i jego umiejętnościami, aby uratować jego świat z Kórlików. Są złośliwi, szaleni i całkowicie spod kontroli. Istnieje kilka rodzajów Kórlików, który każdy ma swoją złośliwą cechę.
  • Mistrz i jeździec stworzeń – można ujeżdżać różne stworzenia takie jak: rekiny, orły, nosorożce, pająki i skalary. Rayman może opanować unikalne zdolności każdego zwierzęcia, aby pomóc w walce z przebiegłymi królikami.
  • Ubieraj się, by zaimponować – dostosowuj przebranie Raymana. Ubierz się w punk, pop, rock czy hip hop, by infiltrować zająców i pokrzyżować ich przebiegłe plany.
  • Poznaj kolorowy, fantastyczny świat Raymana – poznaj niesamowite środowiska free-roaming i podziwiaj piękne krajobrazy, które łączą epicki realny i fantastyczny styl, które tworzą wizualnie doświadczenie.

Galeria

Poniżej znajduje się zbiór zdjęć opublikowanych w okresie, gdy pierwotny Rayman Raving Rabbids był w fazie produkcji, zanim stał się zbiorem mini-gierek. Widać na zdjęciach Raymana ujeżdżającego kilka stworzeń, liczne walki ze złowrogo wyglądającymi Kórlikami, które wykorzystują własne maszyny mordu. Ostateczny wygląd Kórlików został zmieniony, ale niektóre Kórliki mają wygląd jak z ostatecznej wersji.

Szkice koncepcyjne

Wersja na GBA

O ile ostatecznie Rayman Raving Rabbids stał się zbiorem mini-gier, to wersja na Game Boy Advance jest platformówką 2D. Ta na konsolę przenośną jest połączeniem gry Rayman 4 nad którym pracował Phoenix Interactive i tego prototypa nad którym już pracował bezpośrednio Ubisoft. Zawiera fabułę z anulowanej wersji, światy z anulowanego Raymana 4, kostiumy mające specjalne właściwości, wygląd Kórlików z tego prototypu i postacie, które nie występują w pierwowzorze.

Rayman 4 Zwiastun

Rayman 4 Zwiastun

Zwiastun gry.

Rayman 4 Teaser Video

Rayman 4 Teaser Video

Teaser gry.

Rayman Raving Rabbids E3 2006 trailer

Rayman Raving Rabbids E3 2006 trailer

Trailer na E3 2006.

Rayman 4 - Michel Ancel attacked by Rabbids in E3 2006