FANDOM

Rayman Legends jest piątą główną odsłoną serii Rayman, bezpośrednim sequelem Rayman Origins. Światowa premiera produkcji odbyła się 29 sierpnia 2013 na większości platform, następnie w udoskonalonej wersji 18 lutego 2014 na konsolę Xbox One i PlayStation 4.

Planowana fabuła

Kiedy Rayman, Globox i Małaki wędrują przez zaczarowany las, nagle odkrywają tajemniczy namiot pełny urzekający obrazów. Gdy spojrzeli bliżej, zrozumieli, że obrazy wydają się opowiadać historię mitycznego świata. Gdy skupili się na tych dziełach ukazujących średniowieczną krainę, zostali wessani do obrazów i tak zaczęła się przygoda. Grupa musi przebiec, przeskoczyć i utorować sobie drogę przez ten świat, aby uratować sytuację i odkryć tajemnice każdego legendarnego obrazu. Okrążając krainy będziemy walczyć z najróżniejszymi wrogami.

Finalna fabuła

Podczas 100-letniej drzemki Polokusa koszmary mnożyły się, rozprzestrzeniały się, tworzyły nowe, jeszcze gorsze niż wcześniej. To stworzenia z legend - smoki, wielkie żaby, potwory morskie. Stworzyły niesamowite światy w Rozdrożach Marzeń i szerzą chaos, chwytając wszystkie Małaki, które wpadną im w ręce. Sklonował się też Magik i powstały Mroczne Małaki. Wreszcie, dzięki pomocy Murfy'ego, Rayman i Globox zostają zbudzeni, by zmierzyć się z tymi koszmarami i uratować Małaki. Po przebudzeniu zauważają, że ich stary przyjaciel Śniący Bańki wypełnił swój dom magicznymi obrazami, które przedstawiają stworzone przez koszmary światy.

Rozgrywka

Rozgrywka jest prowadzona w ten sam sposób co Rayman Origins, natomiast grafika przeszła dosyć dużą zmianę. Nowościami są poziomy muzyczne, oraz dodanie trzeciego wymiaru do świata gry (np. bossowie renderowani są trójwymiarowo), a także dynamiczne cieniowanie.

Murfy

Murfy po raz pierwszy w serii jest grywalną postacią (jedynie na Wii U i PSV, posiadacze innych konsol zmuszeni są głównie wciskać odpowiedni przycisk). Może on pomagać pozostałym postaciom na różne sposoby, np. łaskocząc wrogów.

Soundtrack

Osobny artykul: Muzyka z gry

Tryb najazdów

"Przeciwnicy z innego najechali obraz w odwiedzonym przez ciebie świecie! Ten najazd stworzył nowy obraz, w którym znajdziesz nowe Małaki do uratowania! Wraz z ratowaniem następnych Malaków pojawia sie nowe najazdy!" - Oficjalny opis w grze.

Są to wyścigi, w których celem jet uratowanie Malaków ; 40 sek = 3 Małaki, 50 sek = 2 Małaki, 60 sek = 1 Małak.

Solucje

Grywalne postacie

Odblokowane

Do odblokowania

Księżniczki

Ekskluzywne

Światy

Bossowie

W Rayman Legends Bossów jest 5. Poziom z bossem jest przed poziomem muzycznym, oraz po poziomie z uciekaniem np. Lucha Libre i wielki pościg, Piekło uciekło itp.

Pozostałe obrazyw

Poziomy w Wyzwaniach Online

Wycofane poziomy

Wycofane postacie pozytywne

Wycofane postacie negatywne

Ciekawostki

  • Większość poziomów podwodnych została wycięta.
  • Najwięcej poziomów wycięto z Imprezy Żywych Umarlaków.
  • Istnieje edycja specjalna tej gry, w skład której wchodzi sama gra w wersji podstawowej oraz steelbook.